Tarieven & Bankgegevens

Overzicht kosten registratie NAP

Tarieven

Aan de diensten van de NAP zijn kosten verbonden. Deze kosten zijn verschuldigt vanaf het moment dat u een dienst van de NAP afneemt. Een dienst is bijvoorbeeld de aanvraag van een vrijstelling, de aanvraag voor een registratie of het behouden van een registratie in het NAP-register.

Hier kunt u het kostenoverzicht downloaden.

Wijziging betaling aan de EAP

Vanaf 2013 heft de EAP bij ECP-geregistreerden direct de bijdrage aan de EAP. Voorheen betaalde ECP-houders de NAP € 30,- per jaar ten behoeve van de EAP waarna de NAP dit bedrag aan de EAP overmaakte. Het gaat dus niet om extra kosten maar om een wijziging van de manier van inning van deze kosten.

Met deze verandering vindt de heffing van de EAP-bijdrage voor de registratie van het ECP bij de EAP in Wenen eens per vijf jaar plaats en stuurt de EAP u als geregistreerd therapeut de rekening direct.

Het moment van heffing is:

  • op het moment van registratie van het ECP-diploma bij de EAP, of
  • in 2013 voor een periode van vijf jaar, en dan steeds weer iedere vijf jaar.
     

Deze regeling gaat in per 2013 en daarmee bent u -als u bent geregistreerd bij de NAP of alleen bij de EAP- voor vijf jaar belast met een bedrag van € 150,-. Dit bedrag is niet-restitueerbaar, ook niet wanneer de registratie bij de NAP wordt beëindigt. Het blijft hoe dan ook nodig om beide registraties te hebben, wilt u in Nederland verwijzen naar uw ECP-registratie, uw registratie op de NAP-website behouden en wanneer u wilt dat uw gegevens worden doorgegeven aan verzekeraars ten behoeve van de vergoeding van sessies.

Uiteindelijk wijzigt er niets in de hoogte van de kosten voor de geregistreerd therapeut alleen betaalt u wel vier jaar vooruit, bovenop het jaar waarin u belast wordt (de eerste keer in 2013).
 

Bankgegevens

Bank: ING

IBAN nummer: NL11INGB0007827237
ten name van Nederlandse Associatie voor Psychotherapie te Utrecht.

Andere bank- en rekeninggegevens:
BIC/SWIFT code: INGBNL2A
 

KvK: 40637739